lørdag 12. januar 2019

Pipet



Det peip og peip
og det lyste et symbol
på dashbordet i bilen
symbolet for bilbeltet
jeg hadde satt en bærepose med mat
på forsetet ved siden av meg
lyden gjorde meg litt paranoid
tenk om jeg ble tatt
tenk om det ble sendt et signal
 ut i verdensrommet fra bilen min
til en satellitt langt der ute
og så gikk det ned igjen
til ett eller annet sted her nede
for det er jo det det gjør
ofte
og så ville jeg bli stoppa
av politiet
eller barnevernet
eller miljøpartiet
eller presten
eller noen andre
for der kjører det ei kjerring
som ikke har tatt bilbeltet på
og så ville bæreposen
bli arrestert og beslaglagt
 og jeg måtte enten betale den ut
eller handle alt om igjen
men jeg er trassig
jeg gir meg ikke så lett
 jeg visste at pipet ville gi seg til slutt
og jeg ville vinne
 så jeg kjørte bare videre
som om ingenting
skulle ha hendt
og til slutt ga det opp
pipet
men neste gang
jeg skal handle
skal jeg jammen sette i bilbeltet
før jeg setter posen på setet
ha!
der lurte jeg’n
tenker jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter gjerne!